on-the-road3.reismee.nl

Yellowstone

Na een redelijke rit kwamen we aan bij Yellowstone. Toegang betaald en eindelijk het park in. Meteen de eerste paar mile was het al raak: een bison langs de kant van de weg. Afremmen natuurlijk en flink foto's schieten. Wat een kolossen zijn het! Vlak daarna zagen we weer allerlei auto's langs de kant en hadden we echt geluk: een grizzleybeer. Op redelijke afstand (100 yards wordt geadviseerd), al zijn er natuurlijk altijd mensen die menen dat je veilig op zo'n beer af kunt stappen om een mooi filmpje te maken. Dat hebben wij dit jaar maar niet gedaan. Verder zagen we ook nog een kudde herten tussen de bloemetjes en op diverse plekken zag je de hete damp uit de grond komen.
Aan het eind van de middag kwamen bij onze eerste stop aan: Mammoth Hot Springs. We hadden een leuke cabin en het allermooist was de kudde herten die 's avonds een bezoekje bracht aan de heuvel achter de cabins, zo dichtbij! Later nog een wandeling gemaakt naar de kalkterrassen met wonderlijke kleuren en toen op tijd naar bed.

De volgende dag op tijd eruit, ontbijtbuffet genomen (ja, ja die kilo's vliegen er weer aan hier) en toen op naar de Canyon van Yellowstone. Onderweg kwamen we een bejaard Duits echtpaar tegen die een half jaar met de camper aan het rondtrekken waren. Ze hadden hun eigen camper bij zich en dat viel wel op een Duits kenteken. De mensen zijn ook hier weer erg vriendelijk en geinteresseerd. De canyon was adembenemend. Een groot natuurgeweld. We hebben de canyon van alle kanten bekeken en zijn ook nog een stukje afgedaald zodat je er vlakbij stond. Gelukkig niet al te veel haarspeldbochten, hier geen Franse toestanden met toeteren dat je eraan komt.

Dag 3 vertrokken we van Mammoth en gingen naar Old Faithfull. Onderweg prachtige hot springs in de meest fascinerende kleuren gezien en onze cabin lag echt vlakbij Old Faithfull. Deze barst trouw iedere 90 minuten uit. Heel apart gezicht zo'n enorme heetwaterstroom uit de grond. 's Avonds nog even de Old Faithfull Inn bewonderd, wat een architectuur!

Dag 4 gingen we van Old Faithfull Inn naar Lake. Het Lake was mooi, maar het barstte van de muggen. Niet zo'n succes dus. GJ had enorme bulten op zijn arm en been, dus voor de zekerheid maar even langs de dokterspost. Wat antihistamine gehaald en de bulten slonken gelukkig. Vervolgens op naar de Valley waar weer wild te spotten zou zijn. Ook hier hadden we geluk, bizons en een bruine moederbeer met 2 kleintjes. Blijft heel apart zo in het wild.
Ook hebben we een toer langs de modderpotten gedaan. Het was echt smoorheet en die dingen stinken naar rotte eieren dus je kan je fraaier zaken voorstellen. 's Avonds gegeten in de Lake Lodge, een fraaie blokhut en maar weer op tijd richting bed.

Park City en Idaho Falls

Na een uitgebreid ontbijt en een praatje met de gastvrouw, weer op tijd op pad zodat we direct bij de opening vande Outlets konden staan. Toen was het natuurlijk sla-je-slag. Verbazingwekkend hoe goedkoop alles hier is. We hebben bergen gekocht, kleding, schoenen, reistas, zonnebril, etc. Dat duurde natuurlijk wel een paar uur. Vervolgens op naar Idaho Falls. Het was rond Salt Lake City erg druk op de weg, maar daarna was het weer ontspannen doortuffen. Nu zitten we hier in Idaho Falls. Helaas kan ik geen foto's uploaden (PC is beveiligd) en de komende dagen in Yellowstone hebben we helemaal geen internet. Jullie moeten dus helaas nog even wachten op het beeldmateriaal.

Rijden, rijden en nog meer rijden

We waren vroeg wakker (jetlag) en al op tijd op pad. We hadden een lange rit voor de boeg, helemaal richting Salt Lake City, ruim 650 kilometer. Onderweg weer enorme vlaktes, rode rotsen en als laatste een soort Alpengebied. We hadden in een klein gehucht kamers gereserveerd in een Bed & Breakfast. Bij aankomst bleek het gehucht nog kleiner dan Loo, maar het lag prachtig in de bergen. De eigenaresse vertelde ons dat we geluk hadden, er waren geen andere gasten dus hadden we het hele huis voor ons alleen. Erg luxe!! 's Avonds in het plaatselijke restaurant heerlijk gegeten, lekker buiten gezeten en toen op naar ons privรฉ vertrek. Geslapen als roosjes.

Vlucht en Las Vegas

We vertrokken iets vertraagd vanuit Frankfurt. Goed uitgeslapen en een stevig ontbijt achter de kiezen. Het was een lange zit, ruim 11 uur. De vlucht verliep goed, alleen de landing was iets minder, veel heen en weer geslinger en het duurde ook best lang. Net iets voor mij natuurlijk. Na het uitstappen voelde het alsof we een warme deken over ons heen kregen. Ruim 40 graden en dat zijn wij natuurlijk niet meer gewend de laatste tijd. Op naar de douane, een rij van ruim een uur. Na de gebruikelijke vingerafdrukken en irisscan mochten we het land in. Op naar de Car Rental waar we konden kiezen uit een Ford, Mitsubishi of GMC. Die laatste is het geworden, want die beviel het eerste jaar prima. Een GMC Terrain dus weer een enorme bak. GJ stuurde ons feilloos naar het oude centrum van Las Vegas, waar we in een luxe hotel verbleven. Eerst een plons genomen in het zwembad, daarna van de glijbaan af tussen de haaien door (gelukkig wel afgeschermd) en toen naar de lichtshow op Fremont Street. Merle heeft nog getokkeld, zo over de partygangers heen. Na al die activiteit was het tijd om het bed op te zoeken en uitgeput zijn we neergevallen.......

Het aftellen is begonnen

Morgen vertrekken we naar Frankfurt waar we een nachtje slapen, ontbijten en dan op het vliegtuig stappen. We vliegen met Condor, een Duitse maatschappij en ons vluchtnummer is DE 2082. Vertrektijd 11.20 uur en aankomsttijd 14.10 uur (mooi zo terug in de tijd). Na aankomst halen we de auto op (benieuwd wat er op ons staat te wachten, we hopen op een GMC of andere luxe SUV), inchecken in het hotel met haaienbassin en dan richting Outlet. We hebben weinig kleding bij ons dus hopelijk is het daar ook sale. Na een overnachting hebben we op dag 2 gelijk een zware rit, helemaal naar Salt Lake City.

Op 9 augustus komen we terug en dan vliegen we wederom met Condor, vluchtnummer DE 2083, vertrektijd 17.35 uur en aankomst 13.55 (ja, ja dan komen die uurtjes er weer bij, dus dat valt dan even tegen). We houden jullie regelmatig op de hoogte, al zijn er ook gebieden waar we geen internet hebben, dus dan zal het lastig worden.

Nou, nog maar eens de bagage checken (echt niets vergeten????) en dan op tijd naar bed zodat we uitgerust kunnen starten.