on-the-road3.reismee.nl

Yellowstone

Na een redelijke rit kwamen we aan bij Yellowstone. Toegang betaald en eindelijk het park in. Meteen de eerste paar mile was het al raak: een bison langs de kant van de weg. Afremmen natuurlijk en flink foto's schieten. Wat een kolossen zijn het! Vlak daarna zagen we weer allerlei auto's langs de kant en hadden we echt geluk: een grizzleybeer. Op redelijke afstand (100 yards wordt geadviseerd), al zijn er natuurlijk altijd mensen die menen dat je veilig op zo'n beer af kunt stappen om een mooi filmpje te maken. Dat hebben wij dit jaar maar niet gedaan. Verder zagen we ook nog een kudde herten tussen de bloemetjes en op diverse plekken zag je de hete damp uit de grond komen.
Aan het eind van de middag kwamen bij onze eerste stop aan: Mammoth Hot Springs. We hadden een leuke cabin en het allermooist was de kudde herten die 's avonds een bezoekje bracht aan de heuvel achter de cabins, zo dichtbij! Later nog een wandeling gemaakt naar de kalkterrassen met wonderlijke kleuren en toen op tijd naar bed.

De volgende dag op tijd eruit, ontbijtbuffet genomen (ja, ja die kilo's vliegen er weer aan hier) en toen op naar de Canyon van Yellowstone. Onderweg kwamen we een bejaard Duits echtpaar tegen die een half jaar met de camper aan het rondtrekken waren. Ze hadden hun eigen camper bij zich en dat viel wel op een Duits kenteken. De mensen zijn ook hier weer erg vriendelijk en geinteresseerd. De canyon was adembenemend. Een groot natuurgeweld. We hebben de canyon van alle kanten bekeken en zijn ook nog een stukje afgedaald zodat je er vlakbij stond. Gelukkig niet al te veel haarspeldbochten, hier geen Franse toestanden met toeteren dat je eraan komt.

Dag 3 vertrokken we van Mammoth en gingen naar Old Faithfull. Onderweg prachtige hot springs in de meest fascinerende kleuren gezien en onze cabin lag echt vlakbij Old Faithfull. Deze barst trouw iedere 90 minuten uit. Heel apart gezicht zo'n enorme heetwaterstroom uit de grond. 's Avonds nog even de Old Faithfull Inn bewonderd, wat een architectuur!

Dag 4 gingen we van Old Faithfull Inn naar Lake. Het Lake was mooi, maar het barstte van de muggen. Niet zo'n succes dus. GJ had enorme bulten op zijn arm en been, dus voor de zekerheid maar even langs de dokterspost. Wat antihistamine gehaald en de bulten slonken gelukkig. Vervolgens op naar de Valley waar weer wild te spotten zou zijn. Ook hier hadden we geluk, bizons en een bruine moederbeer met 2 kleintjes. Blijft heel apart zo in het wild.
Ook hebben we een toer langs de modderpotten gedaan. Het was echt smoorheet en die dingen stinken naar rotte eieren dus je kan je fraaier zaken voorstellen. 's Avonds gegeten in de Lake Lodge, een fraaie blokhut en maar weer op tijd richting bed.