on-the-road3.reismee.nl

Las Vegas

's Ochtends waren we al om 7 uur op omdat we nog een uur tijdsverschil gewend waren. Ontbeten en hup de auto weer in. Toeristische route gereden en onderweg gestopt bij Williams. Een leuk plaatsje. Bij een Traderspost vonden we erg mooie sieraden. Een armband, moneyclip en ringen gekocht en toen weer door. Net op de snelweg hoorden we een enorme knal. Auto aan de kant gezet: klapband. Hartstikke heet natuurlijk en alle koffers lagen bovenop het reservewiel. Allemaal geen bereik met de telefoon dus daar sta je dan. Gelukkig heb ik een handige man, dus die had het wiel vrij snel verwisseld. Er zat alleen geen echte band bij de auto maar zo'n noodwiel. Rustig gereden naar de volgende afslag, 11 mile verderop en daar geinformeerd of ze een andere band hadden. Nee, dat merk hadden ze niet in voorraad, 100 mile verderop waarschijnlijk wel. Dat leek ons nog wel een eind om met zo'n noodband te rijden. Goed, de man bekeek onze band en hij kon hem wel repareren. Dat leek ons dan een fantastische optie. Het was echt zo'n type die je in de films ziet, pruimtabak, hoop gemompel en verder weinig zeggen. Wij vreesden al voor de kosten, maar dat bleek een enorme meevaller: 10 dollar en we konden weer on-the-road. In het begin nog wat huiverig, maar dat bleek niet nodig want de reis ging verder voorspoedig. We reden een stuk van de bekende route 66 en dat was leuk want we kwamen allemaal van die jaren 50 dorpjes tegen.
Nog even naar de Hooverdam gekeken en wat uitzichtspunten en toen kwamen we aan in Las Vegas. Bij een van die uitzichtspunten kwamen we nog een piraat met papegaai tegen die graag met ons op de foto wilde (uiteraard wilde hij daar wel een dollar voor). Grappig. Hotel zag er goed uit en 's avonds op naar de Strip. Eerst naar het Luxor (een piramide) en Mandelay bay (extreem duur en luxe). Daarna afgepeigerd het bed in.

Zaterdag
Hele dag Las Vegas. Het is hier zo warm (ruim 40 graden, voor jullie onbegrijpelijk denk ik) dat we niets anders hebben gedaan dan puffend naast het zwembad in de schaduw zitten. Merle wilde graag zonnen, heeft nog niet eens een uur in de zon gelegen, goed ingesmeerd, maar is toch verbrand. 's Avonds weer naar de Strip, meer hotels bekeken en luxe met een taxi terug want mijn voeten konden echt niet meer verder. De afstanden hier zijn enorm!

Zondag
Nog steeds heel erg heet hier. We hebben er al lichtelijk spijt van dat we 4 nachten hier zijn. Het is gewoon veel te heet om ook maar iets te doen. Op naar de Outlet dus maar (airco!!) en toch nog weer wat dingetjes ingeslagen. Quinten kwam vanochtend nog met een wensenlijstje op de proppen, dus we konden weer opnieuw uitkijken naar kleren. 's Avonds in een Steakhouse gegeten en ook nu is het nog warm (23.00 uur 's avonds). Morgen proberen we alles in de koffers te proppen en gaan nog even naar de Strip. Merle wil nog in de achtbaan van New York, New York, die slingert buitenom het hotel heen. We willen ook nog wat shows van de hotels zien. En dan zit het er alweer op...................

oma

Bereid je maar vast voor op een enorme omschakeling betreffende het weer-) 16 gr en regen......van het ene uiterste in het andere!
Nogmaals goede vlucht en tot gauw!
liefs