on-the-road3.reismee.nl

Custer

Vandaag weer een stevige rit en dit keer niet via de snelweg. Een mooie route, maar wel veel heuvels en bochten. Goed om wakker te blijven want de wegen zijn behoorlijk leeg en het zijn lange afstanden. Aan het begin van de avond kwamen we in Custer aan, waar we werden verwelkomd door Anne. We hadden een leuke cabin, met extra slaapkamer en na de koffers gedumpt te hebben, gingen we op naar de pizzeria. Heerlijk pizza op (enorme porties natuurlijk) en toen een beetje rondgesjouwd in het dorp. We hadden na de lange rit geen puf meer om naar Mount Rushmore te gaan. Merle in de hottub en wij op de veranda.

De volgende dag op tijd op, ontbeten en op naar Custer State Park, bekend om de haarspeldbochten en de bizons. De bochten hebben we gezien (poeh!) , maar van de bizons was geen spoor te bekennen. Gelukkig hadden we die in Yellowstone wel gezien, anders was het wel een teleurstelling geweest. We hebben gewandeld bij Sylvan Lake, echt een mooi plekje en op diverse punten het uitzicht bewonderd. De nauwe tunnels waren erg grappig om te rijden en ook de pigtailbridge was de moeite waard. Na Custer State Park op naar Mount Rushmore. We kwamen in stralende zon aan, maar dat sloeg al vlot om in een enorme hagelbui. Binnen in de giftshop geschuild en toen het zonnetje weer verscheen, gelijk weer naar buiten. Nog rondgewandeld in Hill City en Keystone en toen aan het diner. Dat was in een prachtige zaal, echt oude WildWest glorie met serveersters in corsetjes en prachtige prenten aan de muur. Genoten van een steak en biefstuk van de haas en toen op naar de cabin. Nog lekker buiten gelezen, want ook 's avonds is het warm en toen maar weer richting dromenland.